Pozostałe działania marketingowe

30 lipca 2013

hostessyPoza działaniami związanymi z kolportażem materiałów reklamowych poprzez wszelkiego rodzaju akcje roznoszenia ulotek, bardzo ważną funkcję w procesie kreowania świadomości istnienia marki odgrywają działania oparte o wszelkiego rodzaju kampanie promocyjne prowadzone przez hostessy, na terenie na przykład miasta, hipermarketu czy też w centrach handlowych. Chodzi tutaj o bezpośrednie dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów, i przekonanie ich do skorzystania z konkretnej oferty poprzez zaprezentowanie produktu, ewentualnie poprzez darmowe jego próbki.

Bardzo ważną funkcję w tego rodzaju działaniach pełnią właśnie hostessy bowiem to od ich postawy i umiejętności przekonywania potencjalnych klientów zależeć będzie to, czy ostatecznie zdecydują się przynajmniej na wypróbowanie produktu lub usługi. Tutaj już do akcji wkracza dobrze przygotowany produkt, i w przypadku kiedy faktycznie spełni on oczekiwania klienta, ten z całą pewnością zdecyduje się na skorzystanie z pełnej oferty w danym zakresie. Możemy więc powiedzieć, iż poprzez dobrze dopracowane działania, hostessy są w stanie przekonać klienta do skorzystania z konkretnej oferty danego produktu, oferując mu na przykład darmowe próbki, które będą mogły go już przekonać do pełnej oferty w konkretnych przypadkach. Należałoby dodać też, że jakość pracy hostess można z łatwością zaudytować za pomocą specjalistycznej usługi mystery shopping.

Można tutaj więc powiedzieć, iż wszelkiego rodzaju kampanie promocyjne z wykorzystaniem hostess i promotorów którzy będą w bezpośredni sposób promować nasze produkty i usług potencjalnym klientom stanowią bardzo dobry sposób na promocję, przez co też nie powinniśmy tego rodzaju działań pomijać w naszych programach marketingowych.