Badania satysfakcji pacjentów

Tak jak każda firma, tak również szpitale mogą przeprowadzać badania satysfakcji klientów, a w tym wypadku pacjentów. Badania opinii pacjentów są ważne nie tylko do pozyskania nowych pacjentów czy kontrahentów, ale także, aby szpital mógł odnieść sukces medyczny. Warto zlecić przeprowadzenie owych badań profesjonalnym firmom badawczym, aby otrzymane wyniki oraz cały proces badawczy były rzetelne […]

Wysoce konkurencyjny rynek

Branża produktów szybkozbywalnych, codziennego użytku oraz zaspokajających podstawowe potrzeby konsumentów. Owy rynek charakteryzuje wysoki stopień konkurencyjności. Nie tylko utrzymanie się na rynku jest trudne, lecz również samo wejście na rynek nie jest łatwe. Mimo sporej liczby klientów produktów branży FMCG i zapotrzebowania na owe „podstawowe” dobra, konkurencja skutecznie utrudnia wszelkie działania. Same koszty produkcji są […]

Zdobywanie wiedzy w branży farmaceutycznej

Jednym ze źródeł zdobywania wiedzy na temat jak zarządzać apteką, jak budować jej silną pozycję rynkową, jak dążyć do zwiększania jej obrotówka badania rynku. Dają one niezbędne informacje, które ułatwiają owe działania. Warto zlecić profesjonalne badania rynku dla firm farmaceutycznych, gdyż sama obserwacja farmaceuty liczby pacjentów i porównywanie tego wskaźnika do średniej krajowej nie wystarcza. […]

Tajemniczy Klient

Na czym polega badanie Mystery Shopping? Tajemniczy klient pojawia się w miejscu obsługi klienta danej placówki, przy czym obserwuje pracę personelu, a także ocenia takie kwestie jak czystość wnętrza, sposób ekspozycji towaru, czy też sposób nawiązywania kontaktu między sprzedawcą a klientem. Wzorowa obsługa klienta jest ważnym czynnikiem składającym się na osiągnięcia firm, szczególnie wyraźnie widać […]

Oprogramowanie do elektronicznej dokumentacji medycznej

Oficjalnie od sierpnia 2017 roku w Polsce obowiązywać będzie nowa forma prowadzenia dokumentacji medycznej. Digitalizacja danych usprawni dostęp do nich, a także ograniczy zużycie miejsca i papieru – co stanowi aspekt ekologiczny. Elektroniczna dokumentacja medyczna ruszy za dwa lata – jednak minimum roku potrzeba, by w pełni „przestawić się” z papieru na komputer. Być może […]

Badanie omnibusowe – przydatne narzędzie marketingowe

Monitorowanie ogólnopolskich akcji informacyjnych, promocyjnych i społecznych najefektywniej prowadzi się przy pomocy cyklicznych badań, wykonywanych przed, w trakcie i po zakończeniu akcji. Niestety, wymagałoby to trzykrotnego przeprowadzania ankietyzacji, co wiąże się zwykle z wysokimi kosztami realizacji. Dobrym rozwiązaniem sytuacji może okazać się nowość w ofercie badawczej naszej firmy: Omnibus CATI. Badania omnibusowe proponujemy firmom i […]

Oparcie rozwoju firmy na solidnych podstawach

Rozwijanie się oznacza dostosowywanie się do zmieniających się warunków, ale nie tylko. Biznesmen musi też wybiegać w przyszłość, w tym przewidywać, jak mogą zachowywać się klienci, co należałoby zmienić w ofercie, w jakim kierunku podąży konkurencja. Solidne podstawy takiego wnioskowania to oczywiście informacje pozyskane dzięki zleconym profesjonalnej firmie badawczej badaniom marketingowym i badaniom rynku. Dane […]

Możliwości nowoczesnego oprogramowania do badań telefonicznych

Technika badawcza Computer Assisted Telephone Interviewing doskonale sprawdza się w badaniach rynku i opinii oraz badaniach marketingowych. Badania dotyczące znajomości marki i skuteczności kampanii reklamowych lub określenia grupy targetowej dziś przeprowadza się najchętniej metodą CATI, ze względu na szybkość dostępu do wyników badania po jego zakończeniu i możliwość śledzenia postępów w trakcie. Także w badaniach […]

Badania marketingowe i ich zastosowanie

Badania marketingowe to jedne ze zdecydowanie najważniejszych badań, które wpływają na ograniczenie ryzyka związanego z procesami decyzyjnymi w przedsiębiorstwach. Przede wszystkim jest to systematyczne zbieranie, zapisywanie oraz dogłębne analizowanie informacji związanych z działalnością przedsiębiorstwa, w celu umożliwiania sobie tworzenia profesjonalnej strategii działań marketingowych. Można także powiedzieć, iż badania marketingowe, mają na celu prowadzenie do optymalizacji […]

Pozostałe działania marketingowe

Poza działaniami związanymi z kolportażem materiałów reklamowych poprzez wszelkiego rodzaju akcje roznoszenia ulotek, bardzo ważną funkcję w procesie kreowania świadomości istnienia marki odgrywają działania oparte o wszelkiego rodzaju kampanie promocyjne prowadzone przez hostessy, na terenie na przykład miasta, hipermarketu czy też w centrach handlowych. Chodzi tutaj o bezpośrednie dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów, i […]