Tajemniczy Klient

12 listopada 2015

Na czym polega badanie Mystery Shopping?

Tajemniczy klient pojawia się w miejscu obsługi klienta danej placówki, przy czym obserwuje pracę personelu, a także ocenia takie kwestie jak czystość wnętrza, sposób ekspozycji towaru, czy też sposób nawiązywania kontaktu między sprzedawcą a klientem.

Wzorowa obsługa klienta jest ważnym czynnikiem składającym się na osiągnięcia firm, szczególnie wyraźnie widać to w sektorze usługowym. Chcący zbadać jak dana firma prezentuje się pod tym względem warto sięgnąć po metodę badawczą – Mystery Shopping.

Jak dobiera się tajemniczych klientów do badań?

Aby wyniki badania były całkowicie obiektywne i prawidłowe, należy dobierać w sposób przemyślany osoby audytorów. W trakcie rozmowy kwalifikacyjnej sprawdzane są ich predyspozycje osobowościowe, a po przeszkoleniu również wiedza na temat specyfiki konkretnego badania.

Kamuflaż tajemniczego klienta stanowi ważną kwestię przy przy przeprowadzaniu badania określonej placówki. Rozważane są więc takie kwestie jak ubiór, płeć, wiek oraz osobowość tajemniczego klienta. Tym samym możliwe staje się uzyskiwanie wiarygodnych danych, gdyż pracownicy obsługi klienta nie są w stanie zorientować się, że są poddawani kontroli.