Badania marketingowe i ich zastosowanie

30 lipca 2013

badania marketingoweBadania marketingowe to jedne ze zdecydowanie najważniejszych badań, które wpływają na ograniczenie ryzyka związanego z procesami decyzyjnymi w przedsiębiorstwach. Przede wszystkim jest to systematyczne zbieranie, zapisywanie oraz dogłębne analizowanie informacji związanych z działalnością przedsiębiorstwa, w celu umożliwiania sobie tworzenia profesjonalnej strategii działań marketingowych. Można także powiedzieć, iż badania marketingowe, mają na celu prowadzenie do optymalizacji procesów decyzyjnych w przedsiębiorstwach, w celu stałego podnoszenia jakości swoich usług a tym samym wpływania na wyższy poziom zadowolenia klienta.

Generalnie rzecz więc ujmując możemy powiedzieć iż jest to jeden z podstawowych zakresów działań badawczych, podejmowanych przez przedsiębiorstwa w celu minimalizacji ryzyka podejmowanych decyzji biznesowych. Ponadto trzeba także podkreślić, iż poprzez dobrze przeprowadzane badania marketingowe, oraz prawidłowo przeanalizowane dane uzyskane w ich wyniku, możemy zabezpieczyć sobie podstawę do podejmowania prawidłowych i skutecznych decyzji. Rzecz jasna analiza danych pozyskiwanych w procesie badawczym odgrywa tutaj bardzo ważną rolę, bowiem w tym przypadku otrzymujemy dane nie usystematyzowane, a w takim przypadku są one raczej nie użyteczne.

Dlatego też, w troku tego rodzaju działań badawczych prowadzone są wszelkiego rodzaju analizy statystyczne dzięki którym możliwe jest jeszcze bardziej wnikliwe spojrzenie na wyniki badania marketingowego, a to oczywiście przyczynia się do jeszcze lepszych efektów podejmowanych decyzji.